Ejendomsadministration

Ejer du en eller flere Udlejnings- eller Investeringsejendomme?

Som en del af vores ydelser er vi også leveringsdygtig i ejendomsadministration, og vi kender alle de opgaver og udfordringer, der findes i forbindelse med administration af ejendomme.

Vores ydelser

Opkrævninger
  • Opkrævning af leje og andre betalinger
  • Udsendelse af påkrav (påkravsgebyr tilfalder administrator)
  • Orienterer ejer om restancer efter aftale mellem ejer og administrator
  • Ophævelse af boliglejemål ved manglende betaling med mindre andet er aftalt
  • Oversender restancer til inkasso efter forudgående overholdelse af inkassolovens § 10
Lejereguleringer
  • Beregning og evt. varsling af omkostningsbestemt leje én gang årligt, sædvanligvis i september måned
  • Hvis en beregning af omkostningsbestemte leje i september måned ikke giver anledning til varsling af omkostningsbestemt leje, foretages i stedet varsling af øgede hensættelser til vedligeholdelse, beboelsesprocent m.v.
  • Beregning og varsling af regulering i ejendommens skatter og afgifter inden udgangen af maj med tilbagevirkende kraft fra 1. januar samme år
  • Beregning og opkrævning af aftalte lejestigninger
  • Kontrol med frister for varsling af lejeforhøjelse efter ”det lejedes værdi” og varsling efter aftale med udlejer
Forbrugsregnskaber og lignende
  • En gang årligt oversendes nødvendige oplysninger til målerfirma, der for ejers regning udarbejder regnskab
  • Forbrugsregnskab udsendes til lejere, og der foretages tilbage- eller efterbetaling
  • Antennebudget og evt. varsling én gang årligt (den lovlige administrationsudgift hertil tilkommer administrator)
  • Regulering af a/c beløb
  • Bestilling af måleraflæsning i forbindelse med fraflytninger
Betalinger
  • Alle faste betalinger afregnes efter fornøden kontrol
  • Andre betalinger; herunder reparationsudgifter o.lign., afregnes efter at være behørigt attesterede af ejer, vicevært, eller hvem der i øvrigt måtte være bemyndiget hertil
Lejerskifte
  • Modtagelse og bekræftelse af opsigelser samt orientering herom til eje
  • Indkaldelse til flyttesyn, der foretages af vicevært, eller af den ejer i øvrigt udpeger dertil
  • Foreløbig og endelig afregning overfor fraflytter
Ejendommens ansatte
  • Udbetaling af løn til fuldtidsansatte og én deltidsansat ved ejendommens drift. Ejer betaler gebyr til MultiData eller lignende
  • En gang årligt foretages lønregulering efter nærmere aftale med ejer
  • Indberetning til skattevæsen, ATP og eventuelle andre pligtige indberetninger
Beboerkontakt
  • Modtagelse af henvendelser fra lejere i det omfang disse ikke skal rettes til vicevært / varmemester
  • Behandling af henvendelser vedrørende lejlighedernes konto for indvendig vedligeholdelse
  • Behandling af klager fra lejere og over lejere
  • Løbende kontakt med beboerrepræsentation
  • Deltagelse i ét årligt beboermøde
Bogføring
  • Daglig bogføring af ind- og udbetalinger
  • Opbevaring af bilag i 5 år
  • Regnskabsaflæggelse m.v.
  • Månedlig restanceliste til ejer
  • Drifts- og statusoversigt hvert kvartal til ejer
  • Regnskab og pligtige meddelelser vedrørende vedligeholdelseskonti
  • Udskrift og afstemning af samtlige konti til ejendommens revisor med henblik på udarbejdelse af årsregnskab
Styring af tilsyn med ejendommen, ordinær vedligeholdelse m.v.
  • Håndværkstilkald i det omfang ydelsen ikke ligger hos vicevært / servicefirma
  • Abonnementsaftaler og forsikringer
  • Indgåelse af abonnementsaftaler som led  i ejendommens drift
  • Administrator har det fulde ansvar for, at ejendommen altid er forsikret i det omfang dette er muligt og ønsket af ejer. Flytning af forsikringer fra et selskab til et andet skal altid godkendes af ejer
  • Kontakt med myndigheder m.fl.
  • Lovpligtige indberetninger; herunder til Grundejernes Investeringsfond
  • Besvarelse af myndighedshenvendelser
  • Huslejenævns- og ankenævnssager vedrørende omkostningsbestemt leje i det omfang sagerne alene vedrører berettigelsen af budgetposter
  • Udlevering af nødvendige oplysninger til advokat i forbindelse med sager i fogedret og boligret

Kontakt os

Har du spørgsmål til vores ydelser eller interesseret i at vide mere om hvordan vi i Sagsbehandlingen håndterer ejendomsadministration, ring da direkte til os på telefon 2614 0677.

Læs mere om ejendomsadministration Sagsbehandlingen Ejendomsadministrations hjemmeside her.

Deltag i konkurrencen om et gavekort til Vinslottet på 3.000 kroner!

Ved at tilmelde din e-mail adresse til vores nyhedsbrev er du med i konkurrencen.

Konkurrencen løber til og med fredag d. 11. december hvor vinderen udtrækkes.