Sagsbehandlingen ApS I Outsourcing

Syv gode råd til at vælge din outsourcing partner til sagsbehandling

Indehaveren skal have baggrund fra en advokatvirksomhed, der skal være 5 erfarne sagsbehandlere i teamet, og så er det vigtigt at se på prisen som mange gange er for lav. Se alle de gode råd her

Det kan være vanskeligt, at vælge den rigtige partner, at outsource så central og vigtig opgave som sagsbehandling til. Det er ikke alene meget dyrt at vælge den forkerte partner til sagsbehandling, det går i høj grad også ud over forretningens omdømme og kvalitet, hvorfor kunderne går til konkurrenterne hvor forholdende er i orden.

På baggrund af vores mere end 90 års erfaring tilsammen, mere end 100.000 bolighandler og 150.000 berigtigelser samt markedsledende position, har vi samlet en checkliste på syv punkter du bør have opfyldt for, at vælge den rigtige outsourcing partner til at håndtere jeres fremtidige sagsbehandling.

1. Erfaring

Indehaveren af virksomheden skal være uddannet ejendomsmægler og have minimum ti års erfaring fra branchen hvor minimum 5 år skal være som sagsbehandler fra en ejendomsmægler eller advokatvirksomhed. Handler er komplekse og der følger et stort ansvar med. Alle handler er forskellige, alt fra hvilken type af ejendom, til geografisk placering etc. Og det kræver et skarpt og erfarent øje, at opdage de særlige ting der er relevant for hver enkelt ejendom.

2. Team

Virksomheden skal være et team. Teamet skal som minimum bestå af 5 erfarne sagsbehandlere, hver med mere end fem års erfaring som sagsbehandlere. Det er altså ikke nok at have været ejendomsmægler, teamet skal have kørt hundredvis af hele processor for at have erfaring nok med kvalitets sagsbehandling. Dette team bør ligeledes have 10 års erfaring i gennemsnit, og allerhelst mere.

5 erfarne sagsbehandlere, fordi så er virksomheden så småt stabilt etableret. Vi har set alt for mange virksomheder lukke efter få måneder fordi så alligevel ikke synes det var helt så sjovt som de havde forestillet. Mange af dem har søgt job hos os efterfølgende… Vi har endnu ikke ansat nogen af dem.

Hvis du skal stole på at den pågældende partner skal kunne levere kvalitet skal der være styr på teamet og virksomheden, ellers går dine kunder over til din konkurrent.

3. Check op på sociale medier

Sammenlign den enkelte sagsbehandlers profil på deres hjemmeside med profilen på LinkedIn. Hvis disse ikke stemmer overens, find ud af hvorfor. Visse sagsbehandlere har f.eks. kun siddet med førsagsbehandling, og aner ikke hvordan eftersalg og berigtigelse samt aflysning af pantebreve, servitutter med videre foregår. Og man er ikke automatisk god til at sagsbehandle fordi man har været mægler, mange mæglere har aldrig haft fingrene grundigt nede i sagsbehandlingen.

4. Analysér hjemmeside

Analysér deres hjemmeside grundigt. Husk, hvis noget er for godt til at være sandt – så er det som regel også det.

5. Se grundigt på prisen

Huskereglen gælder også, hvis prisen er lavere end det generelle marked, så skal du få en detaljeret forklaring på, hvorfor de kan levere den samme ydelse til en lavere pris. Sagsbehandling kan ikke gøres med venstre hånd, det kræver detaljeret gennemgang og indhentning af korrekte dokumenter. Dette kan ikke hastes igennem, hvis det skal gøres ordentligt.

Du skal være specielt opmærksom på om købsaftalen, og især udarbejdelsen af punkt 11 (individuelle vilkår) er inkluderet i prisen. Mange tilbyder en lav pris, hvor denne del ikke inkluderet, hvilket er den vigtigste del af hele processen. 

6. Viden og erfaring fra boligsystemer

Sagsbehandlerne skal tilsammen have bred erfaring fra alle boligsystemerC&B, Mindworking, Flexya og Advosys.

7. Bed om referencer

Bed altid om at få referencer fra indehaverens tidligere chefer, eller fra nuværende kunder.

I sidste ende er det selvfølgelig op til den enkelte ejendomsmægler og dennes mavefornemmelse.

Kontakt os for sparring

Skulle du have behov for yderligere råd og vejledning er du velkommen til at ringe direkte til os på telefon 2614 0677.

Om Sagsbehandlingen ApS

Mere end 15.000 personer læser om vores produkter og nyheder på vores hjemmeside hver måned.

Vi har samlet al sagsbehandling indenfor Fast Ejendom under ét tag, og leverer vores ydelser til alle større ejendomsmægler kæder, samt en lang række mindre og selvstændige ejendomsmæglere i hele landet.

Vi tilbyder sagsbehandling for ejendomsmæglereerhvervsmæglere og advokater, indeholdende FørsagsbehandlingEftersagsbehandlingBerigtigelseDigital TinglysningOnline MarkedsføringKøberrådgivning samt Ejendomsadministration.

Vores sagsbehandlere 17 har dyb erfaring med sagsbehandling fra ejendomsmægler– og advokatbranchenEstateNyboligDanboligEDC, homeNordeaAdvodanAccura og Bech-Bruun hvor de har håndteret enhver form for opgave i hele processen for sagsbehandling. Med mere end 90 års erfaring tilsammen har de sagsbehandlet mere end 100.000 bolighandler og 150.000 berigtigelser.

Sagsbehandlingen er endvidere specialister i alle boligsystemerC&B SystemerMindworkingFlexyaAdvosys, og har tilmed været med i udviklingsfasen på flere af dem, da vi har nogle af Danmarks bedste sagsbehandlere i vores team som kender processen fra A-Z.

Vi bruger cookies. Cookies bruges til at huske dine indstillinger. Ved at klikke Ja giver du samtykke til denne brug af cookies.  Læs mere