Outsourcing af sagsbehandling

“For at overleve bliver vi nødt til at outsource sagsbehandling”

    Udover i forvejen at være markedsledende indenfor for vores område har vi de sidste par måneder fået mange nye kunder, og hvor vi før var meget opsøgende, ringer kunderne nu selv til os.

    Udsagn som “det er gået op for os hvor vigtigt det er at have variable omkostninger”, eller “hvis der kommer endnu en krise i år overlever vi nok ikke” er nogle af de ting vi hører fra potentielle nye kunder. De er begyndt at forstå hvor vigtigt det er at outsource for at få etableret en solid egenkapital i virksomheden for at kunne imødekomme en ny fremtidig krise. En krise som muligvis kommer igen til efteråret…

    Variable omkostninger er fremtiden

    Et af de eneste steder man netop kan få variable omkostninger er netop på outsourcing af sagsbehandling. Og det vi ser hos de fleste af vores etablerede kun er, at de stort set ikke har kunne mærke den krise som måske er overstået nu. De er selvfølgelig super dygtige til deres arbejde, men vi vover at påstå at ved at de allerede har outsourcet en dyr post tager det noget af presset væk fra indehaveren og de kan fokusere på at få varer på hylden samt sælge dem igen. Nogle af dem har endda slået salgsrekorder i deres butikker.

    Der kan være mange hundredtusinde kroner at spare for ejendomsmæglere

    Som en del af vores ydelser har vi lavet en række analyser af ejendomsmægler butikker i hele Danmark qua vores analyseværktøj.

    Det viser sig at hvis man optimerer på sine sagsbehandlere og fokuserer på at få varer på hylden og sælge dem igen, kan der er i visse tilfælde ligge en besparelse på op mod 800.000 kroner i nogle butikker.

    Det går pludselig op for ejendomsmægleren, at det er dyrt at have ansatte. Typisk har man overset at der ligger mellem 20% og 48% i Sociale Omkostninger. Udgifter som er lovpligtige for alle erhvervsdrivende i Danmark. Læs eventuelt denne artikel fra Viborg Løn hvor de skriver mere detaljeret hvad man skal være opmærksom på som indehaver af en eller flere butikker.

    Endvidere er der omkostninger ved at have udgifter til skrivebordspladser, telefoner, elektricitet, vand og varme, people management m.m., og hvor man som indehaver automatisk får flyttet fokus derhen hvor denne ikke har tid til at få varer på hylden og derfor har meget lidt at sælge til deres kunder.

    Hvis du vil høre mere om vores analyseværktøj, outsourcing af sagsbehandling, eller bare har generelle spørgsmål, kan du ringe direkte til os på telefon 2614 0677.

      Leave a Comment