Hvordan vælger jeg den rette outsourcing partner til sagsbehandling?

Her er 7 gode råd

Hvornår har en ejendomsmægler brug for en god partner til at tage sig af sagsbehandling?  – Måske er ens sagsbehandler på vej på barsel, der er for meget arbejdspres når der er sygdom, ferie, eller hvis der er behov for at effektivisere generelt.

Det kan være vanskeligt at vælge den rigtige partner at outsource så central og vigtig en opgave til. Der er ikke alene dyrt at vælge den forkerte partner til sagsbehandling, det går i høj grad også ud over forretningens omdømme og kunderne går derfor til jeres konkurrenter.

På baggrund af vores mere end 90 års erfaring tilsammen, og markedsledende position i markedet, har vi samlet en checkliste på syv punkter du skal have opfyldt, for at vælge den rigtige outsourcing partner til din sagsbehandling.

1. Erfaring

Indehaveren af sagsbehandlings virksomheden skal være uddannet ejendomsmægler og have minimum fem års erfaring som sagsbehandler fra en ejendomsmægler eller advokatvirksomhed.

2. Team

Virksomheden skal være et team. Teamet skal som minimum bestå af 3-5 erfarne sagsbehandlere, hver med mere end fem års erfaring som sagsbehandlere.

3. Check op

Sammenlign sagsbehandlerens profil på deres hjemmeside med profilen på LinkedIn. Hvis disse ikke stemmer overens, så find ud af hvorfor.

4. Analysér

Analysér deres hjemmeside grundigt. Husk, hvis noget er for godt til at være sandt – så er det som regel også det.

5. Se på prisen

Huskereglen gælder også, hvis prisen er lavere end det generelle marked, så skal du få en detaljeret forklaring på, hvorfor de kan levere den samme ydelse til en lavere pris.

Du skal være specielt opmærksom på om købsaftalen, og især udarbejdelsen af punkt 11 (individuelle vilkår) er inkluderet i prisen. Mange tilbyder en lav pris, men så er denne del ikke inkluderet, hvilket er den vigtigste del.

6. Viden

Sagsbehandlerne skal tilsammen have bred erfaring fra alle boligsystemerC&B, Mindworking, Domidont, Flexya samt Advosys.

7. Referencer

Bed altid om at få referencer fra tidligere chefer eller kunder.

Skulle du have behov for yderligere råd og vejledning er du velkommen til at ringe direkte til os på telefon 2614 0677.

    Leave a Comment